Generelle Oplysninger
Halmes Hule ApS
Søndergade 7C
5000 Odense C
CVR nr.:
Email: Halmeshule@gmail.com
Telefon nummer: +45 42 60 60 03
Betaling
Hos Halmeshule.dk modtager vi betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
Levering & Afhentning
Ordrer lagt før 14:00 vil blive sendt samme dag – dette er naturligvis ikke gældende hvis ordren består af en eller flere forudbestillinger, som først kommer på lager senere.
Din pakke vil være forsikret og der vil være en forventet leveringstid på 1-3 hverdage. I ferieperioder kan leveringstiden være forlænget.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr.
Varer vil blive leveret til den valgte pakkeshop eller azdresse, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Alle ordrer bliver sendt med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da fragtfirmaets kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Dine varer vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Ved valg af afhentning i butik, ville du få svar når de er klar til afhentning og har derefter 14 hverdage til at afhente din bestilling.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i „rimelig tid‟ efter du har opdaget manglen/fejlen. Halmes Hule vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Halmes Hule ApS
Søndergade 7C
5000 Odensse C
Pakken skal leveres direkte til denne adresse – IKKE til pakkeshop.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Returret
Der gives 30 dages fuld retur-/fortrydelsesret på varer købt i vores webshop og butik.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Opret returforsendelse via vores returportal:
Disse punkter skal udfyldes, for at gøre brug af retur-fortrydelsesret:
- Fortrydelse skal anmeldes til os senest 30 dage efter du har modtaget dit køb. Dette gøres ved at skrive en mail til: Halmeshule@gmail.com – her oplyser du dit ordrenummer og gerne hvorfor du ønsker at gøre brug af din fotrydelsesret.
- Når du får svar på din henvendelse skal du inden for 30 dage sende varen retur til os.
- Varen skal returneres i den samme stand, som den er modtaget.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge den udfyldte fortrydelsesformular i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Køb returfragt og udfyld returformular her:
Varens stand ved retunering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Varer undtaget fortrydelsesret
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Klagemuligheder
Du er altid velkommen til at skrive en klage direkte til os på mail: halmeshule@gmail.com
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: Halmeshule@gmail.com
Persondate
For at kunne handle på Halmeshule.dk skal du som minimum oplyse:
- Navn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.